top of page
NaseSkola_221201_7757_tisk (1)_edited.jpg

Učební plán: Jak a co učíme v Naší škole?

Děti se u nás učí všechny dovednosti a znalosti dle Rámcového vzdělávacího programu MŠMT. Některé tradiční předměty ale u nás jednoduše nenajdete.

Záleží nám totiž na tom, aby znalosti čerpané například v přírodopisu byly provázané

i s chemií, fyzikou, ale také s ekologií či například péčí o vlastní zdraví, aby se historie prolínala i s kulturou a také občanskou výchovou. Mezipředmětové vazby považujeme za důležité. Děti díky nim dokážou vnímat informace v širším kontextu a často je propojit také s praxí.

UP 1. stupeň

Učební plán pro 1. stupeň

Český jazyk

Jak psaní, tak čtení se u nás děti učí vlastním tempem. Důležitý je individuální pokrok a hlavně praktické užití nabytých dovedností.

U čtení klademe důraz na porozumění textu, ukazujeme dětem,

že ho budou potřebovat ve všech dalších předmětech. Nestresujeme děti tlakem na výkon a necháváme jim prostor si znalosti osvojit přirozeně a bez časové tísně.

V první třídě s dětmi píšeme písmem Comenia Script a čteme genetickou metodou. V případě, že to někomu nevyhovuje, hledáme možnosti, jak se naučit číst dalšími metodami. Učíme děti číst vázané písmo, a pokud se ho někdo chce naučit i přímo psát, podpoříme ho.

Anglický jazyk
Anglictina_edited.png

Angličtinu mají děti v Naší škole už od první třídy, v rámci kroužků mohou děti rozvíjet i konverzací s rodilým mluvčím.

 

Hravým způsobem výuky podporujeme u dětí zájem o cizí jazyk, který si přirozeně osvojují.

 

Setkáváním s rodilými mluvčími běžně ve škole děti ztrácí ostych jazyk používat a považují komunikaci v angličtině za běžnou.

Svět
Svet_edited.png

Předmět integruje oblasti Člověk a jeho svět a některé výstupy

z oblasti Člověk a svět práce.

 

Právě Svět ve velké míře obsahuje průřezová témata, kterými rozumíme okruhy aktuálních problémů současného světa.

 

Děti si v rámci tohoto předmětu tříbí nejen vlastní hodnoty a postoje, ale i smysl pro spolupráci.

Tělocvik
Telocvik_edited.png

V rámci tělocviku chodíme s dětmi velmi často ven,

dále na plavání či bruslení, jezdíme každý rok na zimní pobyty

na horách.

 

Gymnastiku a další pohybové dovednosti procvičujeme také

ve vlastním sále vybaveném náčiním.

 

Respektujeme nápady dětí na možné hry a jejich modifikace.

Matematika
Matika_edited.png

Matematiku vyučujeme Hejného metodou, která děti vede

k objevování souvislostí a hledání řešení, nikoli k memorování tvrdých dat. Děti se učí, že spolu informace logicky souvisejí, rychleji přivykají samostatnému uvažování a dokážou pracovat s chybou. Systém zároveň podporuje vnitřní motivaci a umění spolupráce. Děti se učí,

že ke stejnému výsledku vede řada cest, a dokáží si o tom povídat

a vzájemně se obohacovat.

 

K Hejného metodě přidáváme cvičení

na rychlost, aby se nejčastější matematické operace zautomatizovaly.

Studio
Studio_edited.png

Předmět Studio v sobě spojuje výtvarnou a hudební výchovu.

 

Děti si v něm získávají bližší vztah k umění a kultuře obecně,

předmět obsahově integruje i část témat z oblasti Člověk a svět práce.

 

Mezipředmětové vazby zde fungují velmi dobře a děti se na umění dokáží dívat v širších souvislostech.

Výchovná dramatika
Vychovna_Dramatika_edited.png

Kreativně pojatý předmět zaměřený ve větší míře na průřezová témata.

 

Od první třídy podporuje sounáležitost kolektivu, formou hry se zde zapojují i témata související s prevencí šikany a jiných patologických jevů.

 

Děti se učí spolupracovat ve skupině, reagovat na sebe vzájemně

a rozvíjejí např. rétoriku či přednes.

UP 2. stupeň

Učební plán pro 2. stupeň

K předmětům 1. stupně se přidávají specializovanější předměty,

které rozšiřují základy načerpané v prvních 5 letech studia.

Priroda.jpg
Příroda

V rámci předmětu Příroda se žactvo učí látku z klasických předmětů Fyzika, Chemie, Přírodopis a Zeměpis. Na Naší škole se je ovšem učí v souvislostech, nikoliv izolovaně.

 

Mezipředmětové vazby jsou zde velmi výrazné a důležité,

v rámci Přírody jsou realizována i průřezová témata. 

Zivot.jpg
Život

Prostor pro průřezová témata má také předmět Život.

 

Sdružuje totiž okruhy z oblasti Člověk a společnost (obor Výchova k občanství), o nějž se dělí s předmětem Společnost, témata z oblasti Člověk a zdraví (obor Výchova ke zdraví) a částečně i oblasti

Člověk a svět práce, o níž se dělí s předmětem Studio.

Spolecnost.jpg
Společnost

Další z předmětů, který zahrnuje průřezová témata

a výrazné mezipředmětové vazby, je Společnost.

 

Jeho náplní je spojení oborů Dějepis a částečně

i Výchovy k občanství, která zasahuje také do předmětu Život.

Volitelne_Predmety.jpg
Volitelné předměty

V 8. a 9. třídě si děti coby volitelný předmět vybírají

ještě další cizí jazyk.

 

Druhému cizímu jazyku se pak věnují 3 vyučovací hodiny týdně.

Na výběr je němčina, francouzština a španělština.

bottom of page