Péče o komunitu:
aby nám spolu bylo dobře
Dobře fungující komunita je na Naší škole zásadní. Staví na respektu, domluvených pravidlech a přijetí zodpovědnosti za své okolí a vztahy
v rámci školy. Kromě mezilidské roviny opečováváme také prostory školy a myslíme i na přírodu. Vytváříme společně přátelskou atmosféru a férové prostředí, ve kterém je každý člen důležitou součástí celku.
Základní pravidla komunity
Ruka nahoře
Zvednutá ruka symbolizuje, že průvodce nebo dítě potřebuje promluvit, nebo aby nastalo ticho, nemusíme se tak překřikovat.
Mluví jeden
O slovo se hlásíme a vyčkáme,
až skončí ten, kdo právě mluví.
Pravidlo STOP
Děláme-li něco, co druhému vadí,
má právo říct STOP a jednání musí okamžitě přestat.
Mobil je v tašce
Mobil ve škole nepoužíváme, pokud to není dovoleno průvodcem ze závažných důvodů či k výuce, chytré hodinky
ve škole fungují v režimu „letadlo“.
Chtěli jsme respektující příjemné prostředí pro děti, kde se učí motivující formou. Také školu, kde vládne řád, jsou tam pravidla a dbá se na vztahy. A to všechno se na Naší škole naplnilo.
Veronika, maminka tří dětí ze 3., 5. a 6. třídy
Jak udržujeme dobré vztahy?
Jak průvodci, tak děti myslí na to, jak jejich chování dopadá na ostatní a podle toho se rozhodují. Práva jdou ruku v ruce s povinnostmi, a to především povinností brát ohled na ostatní členy komunity. Ke všem lidem přistupujeme s empatií a respektem, na všem se snažíme domluvit,
ale samozřejmě ani tak nezabráníme případným konfliktům.
Ty řešíme hned, když nastanou. A také děti učíme, že je potřeba si včas říct o pomoc.
Každý den společně vyrazíme na Daily Mile
Každý den se všichni od prvňáčků po průvodce jdeme proběhnout nebo aspoň projít v rámci Daily Mile. Mezinárodní program pro rozvoj kondičky je pro nás nejen symbol zodpovědnosti za naše tělesné zdraví, ale funguje jako další způsob stmelování kolektivu a prohlubování pocitu sounáležitosti i jako příležitost k setkání a povídání si.
Příjemné prostředí také hraje roli
Kromě pravidla, že si každý udržuje pořádek ve svých věcech a uklízí ve své třídě, nám pomáhají školu v hezkém stavu udržovat i týdenní služby. Každá třída si v průběhu roku rozvrhne týdny, kde se bude starat o konkrétní část školy. Jednou je to nástěnka, jindy botníky nebo sbírání neuklizených věcí, zalévání květin apod. Děti pak lépe vnímají, proč je potřeba si udržovat svůj pořádek a zároveň si vzájemně pomáhají.