top of page
16 Žáci s svp

Umíme pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami i výjimečným nadáním

Dětí, které potřebují odlišný přístup a individuální péči při učení, přibývá. A je úkolem škol na tuto situaci reagovat, ne před ní zavírat oči. V týmu proto máme speciálního pedagoga i asistenty pedagoga, školního psychologa, výchovného poradce, vyučujícího pro děti s OMJ, spolupracujeme s pedagogicko-psychologickou poradnou pro Prahu 10. Dokážeme výuku přizpůsobit jak dětem s potřebou specifické podpory, tak dětem mimořádně nadaným.

Jak zajistíme dětem efektivní výuku?

Naše škola na specifické vzdělávací potřeby není primárně specializovaná, ovšem máme rejstřík mechanismů, které při práci s dětmi fungují. Při žádostech o přestup vždy posoudíme možnosti žákovského kolektivu i jednotlivých pedagogů.

  • Dětem se speciálními potřebami v učení můžeme nabídnout podpůrná opatření,
    případně i individuální plán, na jejichž tvorbě a realizaci se podílí speciální pedagog. 

  • Mimořádně nadaným dětem nabízíme takový vzdělávací obsah, aby neztrácely motivaci
    k učení, poznání pro ně bylo výzvou a aby měly dostatek nových impulzů.

  • Dětem, které potřebují asistenci, se asistent pedagoga věnuje tak, aby se necítily vyčleněné z kolektivu.

Nejdůležitější ale zůstává fakt, že se u nás děti cítí přijímané a vedeme je k tomu, aby si při potížích s učením dokázaly říct o pomoc. Pokud průvodce či speciální pedagog vyhodnotí, že je to potřeba, předá vám potřebné kontakty a doporučí vyšetření v PPP nebo jiné instituci.

Výuku pak ladíme dle doporučení odborníků a pravidelně vyhodnocujeme s rodiči i dětmi.

bottom of page